A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a RIEL Elektronikai Kft. (továbbiakban: Szolgáltató) és a Szolgáltató által a telephelyén, a RIEL Logisztikai Központban (2120 Dunakeszi, Pallag u. 31. D1-D2 kapu) található szaküzletében, valamint a riel.hu weboldalon (továbbiakban: RIEL Online áruház) keresztül nyújtott kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek). Az ÁSZF minden ügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a Szolgáltató tevékenységi körébe tartozik. A RIEL online áruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja a Szolgáltató általános szerződési feltételeit – különös tekintettel a RIEL Online áruházra vonatkozó általános szerződési feltételekre –, továbbá adatkezelési elveit.
SZOLGÁLTATÓ ADATAI:
Név: RIEL Elektronikai Kft.
RIEL Központ: 1139 Budapest, Röppentyű u. 24.
Székhely: 1139 Budapest, Röppentyű u. 24.
Raktár és szaküzlet: RIEL Logisztikai Központ
Telephely: 2120 Dunakeszi, Pallag u. 31. D1-D2 kapu
Cégjegyzékszám: 01-09-352985
Adószám: 12172171-2-41
EU adószám: HU12172171
Weboldal címe: www.riel.hu
Ügyfélszolgálat: rendeles[kukac]riel.hu
1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
Jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden, a Szolgáltató által az EU területén nyújtott kereskedelmi szolgáltatásra. A RIEL Online áruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény ("Ekertv.") szabályozza.
A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény), valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók.
A Szolgáltató jelen szerződés szerint egységes feltételeket biztosít a szaküzletében, valamint a RIEL Online áruházban történő vásárlásokra, kivéve az online áruházakra vonatkozó mindenkori törvényi szabályozásokat.
A Szolgáltató a nagykereskedelmi tevékenységét kizárólag szerződött partnereknek nyújtja, így a RIEL Online áruház szolgáltatásainak legnagyobb része kizárólag regisztrált és szerződött Ügyfeleknek biztosított.
2. REGISZTRÁCIÓ
A RIEL Online áruház és a riel.hu weboldal több eleme teljeskörűen a RIEL Online áruházban történő regisztráció és szerződéskötés után használható.
A regisztráció folyamán az adatok megadásával személyes Fiók jön létre. A megadott céges és személyes adatok Szolgáltató általi kezelésére vonatkozó szabályokat a mindenkor hatályban lévő Adatkezelési tájékoztatónk tartalmazza.
A Szolgáltatót a regisztrált adatok Ügyfél által történő megadásából és/vagy megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség és kötelezettség nem terheli.
A RIEL Online áruházban történő regisztráláshoz az Ügyfél által megadott e-mail-cím jóváhagyása szükséges, az arra küldött levélben történő linkre való kattintással. A Szolgáltató ellenőrzi a Felek közötti szerződés meglétét, majd aktiválja a Fiókot, ami után az oldal teljeskörűen használhatóvá válik.
A regisztráció elvégzésével az Ügyfél hozzájárul az elektronikus számla befogadásához. Az elektronikus számlát a megrendelt áru átvételekor vagy kiszállításakor a Szolgáltató digitálisan aláírt, hash kóddal ellátott PDF fájl formájában juttatja el az Ügyfél regisztrációjában megadott e-mail-címre. Az Ügyfél a mindenkori jogszabályoknak megfelelően szabadon rendelkezhet az elektronikus számla befogadásáról, azaz megadhatja a befogadó elektronikus levelezési címét vagy áttérhet papír alapú számlára.
Az Ügyfél jogosult a regisztrációját bármikor törölni az Ügyfélszolgálat e-mail-címére küldött elektronikus levél formájában. A Szolgáltató köteles mihamarabb elvégezni a regisztráció törlését, azonban az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a mindenkori jogszabályi kötelezettségek szerinti adatokat az azokban meghatározott ideig tárolni köteles. A regisztráció törlését követően az adatok visszaállítására nincs lehetőség.
3. RENDELÉS
A RIEL Online áruházban történő vásárláskor az Ügyfél és a Szolgáltató között automatikusan rendelés jön létre, amely írásba foglalt elektronikus szerződésnek minősül. Ezeket a rendelési szerződéseket a Szolgáltató elektronikusan tárolja, és annak létrejöttét követően legalább 3 évig őrzi.
A létrejött szerződés megerősítését az Ügyfél rendelés-visszaigazolásként kapja meg elektronikus levél formájában. A visszaigazolás tartalmazza az Ügyfél adatait, a megrendelt termékeket, azok árait, szállítási határidejét, valamint a rendelés során megadott fizetési és szállítási adatokat.
A rendelés és visszaigazolás során megadott szállítási határidők a kiszállítás vagy az áru lehetséges átvételi idejét adják meg. A határidők tájékoztató jellegűek, azok pontosságáért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
A megrendelt áruról a számla az áru kiszállításakor jön létre. Elektronikus számlázásra nem feliratkozott Ügyfél esetén a számlát a csomaghoz mellékeljük, amennyiben a rendelés folyamán a megjegyzés mezőben az Ügyfél erről másképp nem rendelkezik.
A forgalmazott termékek adatait, tulajdonságait a RIEL Online áruház a termék oldalán, valamint a legtöbb termékhez rendelt adatlapon szerepelteti. A megadott adatok tájékoztató jellegűek, azok például a különböző szoftverváltozatok esetén eltérőek lehetnek. A pontos adatokról az Ügyfélszolgálatunk tud tájékoztatást adni.
A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelhetnek. A webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbség miatt felelősséget nem vállalunk. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban, illetve euróban értendők.
A termékek árait kizárólag aktivált regisztrációval rendelkező Ügyfelek láthatják bejelentkezés után. A termék vételára a Kedvezményes ár alatt található. Amennyiben egyedi, fix áras, másképpen nem kedvezményképes termékről van szó, úgy a Fix ár alatt található a termék vételára. A termék vételára az adott Ügyfél szerződése szerinti kedvezményekkel csökkentett ár. A vételáron felül további kedvezmény nem vehető igénybe. A vételár nem tartalmazza a kiszállítás vagy utánvétes fizetés esetén esetlegesen felmerülő költségeket.
A RIEL Online áruházban található termékek némelyike kizárólag a készlet erejéig kapható, vagy az ott látható ár a készlet erejéig érvényes, amiket a termék oldalán külön feltüntetünk.
A Szolgáltató minden tőle telhetőt megtesz a feltüntetett árak pontossága érdekében. A nyilvánvalóan téves (pl. termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő) vagy rendszerhiba miatt tévesen megjelenő árak esetén a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, azonban felajánlja a helyes áron történő szállítást, aminek ismeretében az Ügyfél elállhat a vásárlástól.
A feltüntetett árak az üzleti tevékenység B2B jellegéből adódóan általános forgalmi adót (áfát) nem tartalmazó nettó árak.
Termékmegrendelést kizárólag írásban – elektronikus levél formájában – vagy a RIEL Online áruházon keresztül tudunk elfogadni.
Projekttermék címkével ellátott termékek esetén egyedi szállítási, fizetési és egyéb feltételek lépnek vagy léphetnek életbe. Az ezen címkével ellátott termékek egyedi gyártással készülnek. Ezen termékek és egyéb egyedi, nem raktárkészletről történő rendelések esetén az Ügyfél kifejezetten lemond elállási jogáról a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) c) pontja szerint. Projekttermékekre kizárólag az erre a termékkörre meghatározott általános garanciális feltételek érvényesek. Projekttermékek és egyéb egyedi, nem raktárkészletről biztosított termékek megrendelése esetén a Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az Ügyféltől előleget kérjen a megrendelés elindításához.
4. SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK
Az Ügyfél a rendelési folyamat során meghatározhatja a megrendelt áru kiszállításának módját. Nem raktárkészleten lévő termékek esetén az áru a Szolgáltatóhoz való beérkezés után lesz átvehető és szállítható. Az Ügyfél – igénye szerint – kérhet teljes vagy részszállítást. Részszállítás esetén minden 2 munkanapos intervallumokban teljesíthető tételt külön megrendelésként kezelünk. Személyes átvétel esetén a Szolgáltató kollégái tájékoztatják az Ügyfelet a beérkezésről. Kiszállítás esetén automatikusan kiszállítjuk az árut a megadott szállítási címre.
Személyes átvétel esetén a megrendelt áru kizárólag a RIEL Logisztikai Központban (2120 Dunakeszi, Pallag u. 31. D1-D2 kapu) vehető át. Az Ügyfél köteles az átvehető árut az értesítéstől számított 2 héten belül átvenni. Átvétel elmulasztása esetén a Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a rendelést visszamondottnak tekintse, vagy az árut kiszámlázza, és az Ügyfél részére Ügyfél költségén kiszállíttassa.
Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újraküldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani.
Raktárkészleten lévő termék aznapi kiszállítását a munkanapokon 13:00 óráig beérkező rendelésekre vállaljuk. A 13:00 óra után beérkező rendelések automatikusan a következő munkanapi szállításba kerülnek. Adott Ügyféltől egy napon belül bejövő több rendelést a Szolgáltató saját hatáskörén belül összevonhatja és a továbbiakban egy csomagként kezelheti.
A Szolgáltató szerződött futárpartnere Magyarország területére általában következő munkanapra történő kiszállítást vállal. A futárpartner szállítási idejét a Szolgáltató nem tudja befolyásolni, valamint a leszállított csomag állapotát a szállítás alatt nem tudja ellenőrizni, így ezekre felelősséget nem vállal.
Magyarország területén a kisméretű csomagok kiszállítása és az utánvétes fizetési mód igénybevétele ingyenes. Nagyméretű vagy raklapos csomagok, illetve nem Magyarországra történő kiszállítás esetén a célállomástól, valamint a csomag méretétől és súlyától függő kiszállítási díj kerül felszámításra.
A Szolgáltató minden tőle telhetőt megtesz a visszaigazolásban megadott határidők betartásáért. Késedelmes kiszállítás esetén a Szolgáltató mindent megtesz, hogy mihamarabb értesítse az Ügyfelet a várható késésről.
Amennyiben a Szolgáltató a visszaigazolásban megadott szállítási határidőhöz képest az árut 30 napnál nagyobb késéssel tudná csak szállítani, úgy az Ügyfél elállhat a rendeléstől.
5. FIZETÉS
Az Ügyfél a Szolgáltatóval való megállapodás szerinti fizetési feltételeket kap, melyektől az Ügyfél a rendelés során a rendelési folyamat során feltüntetett fizetési feltételek szerint eltérhet.
A megrendelt áru átvétele vagy kiszállítása a termékek és szolgáltatások ellenértékének kifizetése után lehetséges. Ez alól kivételt képeznek azon Ügyfelek, akik egyedi szerződés keretében utólagos fizetési módban állapodtak meg a Szolgáltatóval.
Készpénzes és utánvétes fizetési módok esetén az átvételkor helyben fizetendő a megrendelt áru.
Előreutalásos fizetési mód esetén a Szolgáltató előlegbekérőt állít ki, mely szerint az Ügyfél kifizetheti a megrendelt áru ellenértékét. Az áru az összeg Szolgáltató bankszámlájára történő beérkezését követő munkanapon vehető át vagy szállítható ki.
Bankkártyás fizetési mód választása esetén a RIEL Online áruház felületén megadott adatok szerinti bankkártya terhelődik meg a fizetendő összeggel. Bank által jóváhagyott tranzakció esetén az áru átvehető vagy kiszállítható.
Utólagos fizetési mód – átutalás – esetén a Szolgáltató az Ügyféllel kötött egyedi szerződésében meghatározott feltételek szerinti számlát bocsát ki, melyet elektronikus számlaként vagy az áruhoz mellékelve küld ki az Ügyfél részére. A Szolgáltató 1% skontó igénybevételi lehetőséget ajánl fel az Ügyfélnek, amennyiben az Ügyfél a számlán előírt skontós határidőn belül egyenlíti ki számlájának egyenértékét.
A kiszállított áru a Szolgáltató tulajdonát képezi az áru ellenértékének rendezéséig.
Ha az Ügyfélnek esedékességi időn túli számlatartozása van, a Szolgáltató felszólítja az Ügyfelet a tartozás rendezésére. Amennyiben az Ügyfél ennek 3 munkanapon belül nem tesz eleget, a Szolgáltató átállíthatja az Ügyfelet utólagos fizetési módról előrefizetéses, bankkártyás, készpénzes vagy utánvétes fizetési módra, valamint tájékoztatja az Ügyfelet a tartozás külső cégen keresztüli vagy jogi úton történő behajtásáról. A Szolgáltató ezután minden jogi lépést megtehet a tartozás rendezésére, valamint ennek költségét az Ügyfélre terhelheti.
Késedelmes fizetés esetén a Szolgáltató a mindenkori jegybanki kamatnak megfelelő kamatot számít fel Ügyfelei részére.
6. JÓTÁLLÁS
A Szolgáltató a forgalmazott termékekre azok ismertetőjében meghatározott időtartamú jótállást vállal, amely a mindenkori jogszabályokban meghatározott időtartamnál hosszabb is lehet.
A Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a Polgári Törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli a fogyasztóval szemben, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
- szakszerűtlen üzembe helyezés,
- nem rendeltetésszerű használat,
- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
- elemi kár, természeti csapás
okozta.
Az Ügyfél a jótállási igényét a RIEL Online áruházban a személyes Fiókjába belépve a Szervizügyintézésen keresztül kezdeményezheti, az itt történő online regisztráció hiányában a Szolgáltató a termék jótállási folyamatát nem tudja elkezdeni. A Szolgáltató a termékek javítását a RIEL Logisztikai Központban (2120 Dunakeszi, Pallag u. 31. D1-D2 kapu) végzi.
A Szolgáltató bizonyos termékkörökre azonnali cseregaranciát biztosít. Amennyiben a hibásnak mondott eszközről a bevizsgálás során bebizonyosodik annak működőképessége, a terméket a Szolgáltató az Ügyfélnek kiszállítja és a cserélt eszközt kiszámlázza.
Cseregaranciás termékkörbe tartozó eszközökre a Szolgáltató előre cserét is vállalhat. Ehhez a Szolgáltató RIEL Online áruház Fiók menüpont alatt feltüntetett kapcsolattartótól egyedi cseretokent szükséges igényelni. A token segítségével az Ügyfél normál ügymenet szerint megrendeli és a Szolgáltató leszállítja a csereeszközt. Az Ügyfél visszajuttatja a Szolgáltatónak a hibás eszközt, feltüntetve az RMA számot, így a Szolgáltató jóváíró számlát készít a cserélt eszközről. Amennyiben az Ügyfél nem tünteti fel az RMA számot, a Szolgáltató automatikusan cseréli a visszajuttatott eszközt, és nem kerül kiállításra jóváíró számla.
A jótállás alá nem tartozó vagy jótállási időn túli eszközöket a RIEL Szerviz átveszi és a SZERVIZFELTÉTELEK és -DÍJAK szerint javítja.
7. VISSZAKÜLDÉS/ELÁLLÁSI JOG
Az Ügyfélnek lehetősége van a megrendelt és megvásárolt termékek visszaküldésére és az elállási jog gyakorlására a jogszabályokban meghatározott feltételek szerint.
A Szolgáltató a RIEL Online áruházban vásárolt általános, belépőszintű termékcsoportjára 30 napos visszaküldési lehetőséget biztosít a további visszaküldési feltételek betartása mellett. Az itt érintett termékekről a Szolgáltató Ügyfélszolgálatán érdeklődhet.
Az Ügyfél az elállási jogának érvényesítését a személyes RIEL fiókjában új RMA igény létrehozásával online kezdeményezheti.
Az Ügyfél elállása esetén köteles a megrendelt terméket indokolatlan késedelem nélkül a Szolgáltatóhoz visszajuttatni, de legkésőbb az RMA igény leadásától számított 14 napon belül meg kell érkezzen a RIEL Logisztikai Központba (2120 Dunakeszi, Pallag u. 31. D1-D2 kapu).
Az Ügyfél kifejezetten lemond elállási jogáról a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) pontja szerint különös tekintettel az alábbi esetekre:
- a termék egyedi gyártással készült vagy egyedi rendelésű, nem raktárkészletről biztosított,
- a termék hibás és a jótállási feltételek szerint nem tartozik jótállás alá, azaz a hiba az ott felsorolt esetek valamelyike miatt következett be,
- a termék sérült vagy karcos állapotú,
- a termék összefirkált, felmatricázott vagy hiányos csomagolású,
- a termék nem „reset”-elt állapotú (alapértelmezett jelszó és paraméterek visszaállítása nem történt meg).
Az egydarabos termék jóváírása az eredeti vásárlási, kiszámlázott áron történik, csoportos visszaküldés esetén a visszavételi ár egyedi elbírálás tárgyát képezi. A Szolgáltató köteles a visszavételi árat az áru Szolgáltatóhoz történő visszaérkezését követő 14 napon belül jóváírni. A Szolgáltató a jóváírást minden esetben átutalásos fizetési móddal végzi.
Elállási jog gyakorlása esetén a termék visszajuttatásáról a vásárlónak saját költségén kell gondoskodnia. Elállás esetén a Szolgáltató követelheti az Ügyféltől az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárai megtérítését.
Elállási jogon kívül eső esetekben a Szolgáltató jogosult a visszaküldött terméket az Ügyfél költségén visszajuttatni.
8. EGYÉB RENDELKEZÉSEK
A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. A Szolgáltató a módosításokról az Ügyfeleket a RIEL Online áruház felületén keresztül tájékoztatja. A módosítást követően a Weboldal használatának feltétele, hogy az Ügyfél a Weboldalon keresztül és az ott biztosított módon azokat kifejezetten elfogadja.
9. A BELSŐ VISSZAÉLÉS-BEJELENTÉSI RENDSZER ELÉRHETŐSÉGÉRŐL ÉS MŰKÖDÉSÉRŐL
1. A Szolgáltató belső visszaélés-bejelentési rendszerét működteti: Asztalos Ilona (a továbbiakban: Működtető)
2. A bejelentések fogadása a Működtető alábbi elérhetőségein történik:
Személyesen: A RIEL Elektronikai Kft. székhelyén, a 1139 Budapest, Röppentyű utca 24. szám alatt, munkanapokon 9-15 óráig, előre egyeztetett időpontban
Levélben: RIEL Elektronikai Kft, a 1139 Budapest, Röppentyű utca 24.
Telefonon: +36 20 510 1454 (A telefonbeszélgetés nem kerül rögzítésre.)
E-mailben: bejelentes[kukac]riel.hu
3. A Szolgáltató belső visszaélés-bejelentési rendszere működéséről szóló tájékoztató elérhető a cég honlapján.
4. A bejelentések megtételére a Panasztörvény irányadó.
Frissítve: Budapest, 2024. május 29.